Loading...

Comarch e-Sklep 2024.2 – nowe raporty i konfigurator dostaw.

cze 03, 2024

Lepsza analiza sprzedaży w nowej wersji Comarch e-Sklep

Od 20 maja użytkownicy Comarch e-Sklep mogą korzystać z nowych raportów i analizy sprzedaży. Dzięki nim możliwe jest śledzenie aktualnych trendów w sprzedaży, lepsze zrozumienie potrzeb i preferencji klientów oraz weryfikacja zastosowanych strategii sprzedażowych pod kątem ich efektywności.

Raporty i statystyki z możliwością ustawienia przedziału czasowego od 3 dni do bieżącego roku, przedstawiają dane o zamówieniach między innymi w ujęciu:

  • wartości i ilości ogólnie – pozwala na wykrycie prawidłowości i anomalii w trendach i zachowaniach klientów
  • statystyki sprzedaży według źródła – dzięki nim zidentyfikujesz najskuteczniejsze kanały sprzedaży zintegrowane ze sklepem i potencjalne zagorzenia
  • statystyki według formy dostawy – pozwalają określić preferencje klientów i na nie reagować

Nowy panel statystyk zamówień Comarch e-sklep

Łatwiejsza konfiguracja cenników i dostaw

W zaktualizowanej wersji Comarch e-Sklep przez proces konfiguracji nowego cennika przeprowadza kreator wymagający w kolejnych etapach wybrania i skonfigurowania elementów składających się na gotowy cennik (kraj/strefa, forma dostaw i płatności) lub zdefiniowania nowych, jeżeli te nie istnieją jeszcze w sklepie (nie dot. formy płatności).

W porównaniu z poprzednią wersją panelu, w której każdy element trzeba było zawczasu dodawać i konfigurować, w niezależnych oknach dostępnych na różnych zakładkach, obecnie proces dodawania nowego cennika jest znacznie prostszy i wygodniejszy.

Konfiguracja cenników dostaw

Kreator można uruchomić na dwóch poziomach definiowania cennika dostaw.

Jeżeli chcesz dodać w sklepie nowy kraj lub strefę dostawy, kreator rozpocznie dodawanie cennika od wyboru lub zdefiniowania nowego kraju/strefy (przycisk 'dodaj cennik').

Jeżeli kraje/strefy są już dodane, a Ty potrzebujesz przypisać któremuś z nich kolejną formę dostawy, wystarczy przejść (kliknąć) na dany kraj/strefę i z tego poziomu (poziomu listy form dostawy dla wybranego kraju/strefy) skorzystać z przycisku 'dodaj dostawę', co uruchomi kreator na etapie wyboru z kafelkowej listy dostawców jednego lub wielu z nich (nie znajdujących się jeszcze w danym cenniku krajowym).

Wygodnym rozwiązaniem, na tym etapie, jest możliwość dodania do widocznej listy dostawców nowego sposobu dostawy, bez konieczności zamykania kreatora i robienia tego w innym obszarze panelu.

Nowy sposób dodawania dostawcy w Comarch e-Sklep

W kolejnym etapie, po zaakceptowaniu wyboru, należy sparametryzować szczegółowo wszystkich wskazanych dostawców, co umożliwione zostało w jednym wspólnym oknie - formatki podzielonej na sekcje prezentujące osobno każdą dostawę z jej możliwościami konfiguracyjnymi:

Panel wyboru dostawcy Comarch e-Sklep

Jednym z elementów, które należy przypisać każdej z dostaw, są Płatności - dostępne w formie wybieralnej listy. Muszą  one być zawczasu dodane w panelu, nie można na tym etapie skonfigurować nowej.

Próg wartości koszyka

Nowością funkcjonalną sklepu w zakresie kosztów dostawy jest możliwość ustalenia progu wartości koszyka, od którego koszt dostawy się wyzeruje, z osobna dla klientów indywidualnych i 'firmowych'. Dotychczas darmowa dostawa ustalana na wybranym dostawcy 'naliczała się' wspólnie - niezależnie od rodzaju klienta, po osiągnięciu ustalonej, minimalnej wartości zamówienia. Obecnie próg ten można ustawić dla tych dwóch rodzajów klientów niezależnie. Podobnie ma się ustalenie kosztów przypisywanej do dostawcy płatności.

Ustawienia darmowej dostawy w Comarch e-Sklep

Chcąc skorzystać z tej możliwości należy mieć na uwadze, że zadziała ona tylko w przypadku kontrahentów typu 'firma' którzy w konfiguracji konta mają zaznaczony parametr "Pokazuj ceny netto" (dostępny na szczegółach klienta dopiero po kliknięciu w przycisk 'edytuj' widoczny z prawej strony sekcji "Dane klienta").

Kontrahent typu firma - ustawienia

Jeżeli sklep nastawiony jest na sprzedaż w modelu B2B i prezentowane są tylko ceny netto oraz zakupu może dokonać tylko firma, to również przy jednorazowych zakupach (klienci niezarejestrowani) koszty dostawy będą zerowane od wartości netto koszyka, zgodnej z progiem ustawionym dla klientów firmowych.
Mowa tutaj o konfiguracji sklepu z góry narzucającej posługiwanie się cenami netto w sklepie - włączone są parametry w sekcjach:

  • Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Zamówienia/ Składanie zamówień - "Składanie zamówień tylko przez firmy"
  • Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ceny i rabaty/ Ceny - "Wyświetlanie cen netto dla firm niezarejestrowanych"

Należy też pamiętać o zachowaniu spójności konfiguracyjnej - w sklepie musi być zaznaczony parametr "ustawiaj automatycznie cenę netto dla firm" w konfiguracji rejestracji (Ustawienia / Ustawienia sklepu / Rejestracja). Inaczej firmie, która dokona rejestracji w trakcie składania zamówienia, koszyk zostanie przeliczony wykluczając promocję na darmową dostawę.

Zmiany organizacyjne w panelu administracyjnym

Panel administracyjny Comarch e-Sklep przechodzi znaczącą metamorfozę, o czym pisaliśmy w naszym poprzednim wpisie. Nowa jego wersja zostanie trwale włączona dla wszystkich już 20 lipca, dlatego zachęcamy do zapoznania się z nią już teraz. Jak wspominaliśmy, wciąż jest ona w fazie rozwojowej i wciąż pojawiają się w niej zmiany.

Tym razem jest to przebudowana zakładka Integracje, która zbiera w jednym miejscu wszystkie uruchomione i możliwe do uruchomienia rozszerzenia sklepu: platformy sprzedażowe, porównywarki cen, hurtownie, serwisy płatności, dostawców oraz narzędzia marketingowe.

Z obszarów których brakowało w poprzedniej wersji nowego panelu został już udostępniony ten, odpowiadający za dodawanie treści formalnych, zgód, komunikatów itd.

Treści formalne otrzymały nowy edytor ułatwiający tworzenie regulaminu, polityki prywatności etc, jednak z nadal ograniczonymi funkcjami formatującymi tekst (brakuje np. kolorowania wprowadzonego tekstu). Zmianą na plus jest umieszczenie linku do strony prezentującej treść, dzięki któremu można się już szybko przełączyć aby ocenić wygląd ostatecznej, opublikowanej wersji.

Z nowości, jakie pojawiły się w nowym panelu, na uwagę zasługują podglądy ułatwiające zarządzanie ustawieniami, takie jak np.:

  • podgląd obsługiwanych dostaw oraz płatności (jeżeli Twój sklep obsługuje wysyłkę do wielu krajów)

Nowy panel cennika dostaw Comarch e-Sklep

  • podgląd przypisanych obszarów w których mają się pokazywać utworzone w sklepie Zgody 

Obszary wyświetlania zgód formalnych

Jak zwykle zachęcamy do aktualizacji oprogramowania i szablonu.

Potrzebuję pomocy z aktualizacją Comarch e-Sklep


Podziel się:
Góra