Loading...

Aktualizacja Comarch e-Sklep pod kątem GPSR i inne zmiany.

gru 12, 2024

9 grudnia ukazała się nowa wersja Comarch e-Sklep wprowadzająca szereg funkcji pozwalających dostosować sklep do wymogów GPSR (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988, czyli General Product Safety Regulation), która wchodzi w życie już 13 grudnia. O samym rozporządzeniu pisaliśmy już w poprzednim artykule, więc dziś pokrótce omówimy zmiany, które zaszły w samym Comarch e-Sklep.

Zarządzanie danymi podmiotów odpowiedzialnych

Zgodnie z założeniami sprzedawca ma obowiązek wskazać producenta i osobę odpowiedzialną za dany towar. Odpowiednie dane można uzupełnić w panelu w zakładce Ustawienia > Ustawienia sklepu > Towary > Podmioty odpowiedzialne. Są to:

  • imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej lub nazwa producenta,
  • kontaktowy adres email,
  • adres korespondencyjny.

Podmioty odpowiedzialne można grupowo lub pojedynczo przypisać do sprzedawanych towarów bezpośrednio z poziomu listy towarów, przy czym korzystamy z przygotowanej wcześniej listy podmiotów odpowiedzialnych  - nie trzeba każdorazowo uzupełniać ich danych.


okno wyboru podmiotu odpowiedzialnego

 

Po dodaniu producentów do listy „podmiotów odpowiedzialnych" w panelu sklepu, chcąc przypisać ich później do towarów, natrafiamy na pewne utrudnienie. Na liście towarów w panelu nowym czy starym, nie ma możliwości wciągnięcia do widoku kolumny ‘producent’, która pozwoliła by na wyfiltrowanie asortymentu i umożliwiła szybkie przypisanie podmiotu odpowiedzialnego, gdyż takowej nie ma. Pozostaje  ręczne zaznaczanie żądanych towarów spomiędzy wielu innych na liście. Administrator musi zatem znać producenta danego towaru, aby móc go odpowiednio przypisać, w innym przypadku musi się posiłkować jakąś wygenerowaną listą w celu identyfikacji. Tak pozaznaczane towary można wreszcie przypisać masową opcją ‘Dodaj podmiot odpowiedzialny’. Przy już nawet niewielkiej liczbie asortymentu – kilkaset towarów – będzie to bardzo czasochłonne.

Jeśli należysz do sprzedawców posiadających w swoim sklepie setki towarów, zapewne zastanawiasz się właśnie, czy jest jakaś szybsza metoda na wybieranie właściwych kartotek do przypisania podmiotów odpowiedzialnych. Otóż jest. Nasza specjalistka stworzyła do tego celu małe, ale skuteczne narzędzie. Osoby nim zainteresowane zapraszamy do kontaktu.

Interesuje mnie narzędzie usprawniające przypisanie podmiotów odpowiedzialnych

 

alternatywne narzędzie do wyboru kartotek

 

Narzędzie działa zarówno w nowej jak i starej wersji panelu, przypominamy jednak, że grudniowa wersja jest ostatnią, która obsługuje starą wersję panelu administracyjnego. W następnej aktualizacji zostanie on już całkowicie wyłączony.

 

Wyświetlanie danych podmiotów odpowiedzialnych w szablonach Comarch e-Sklep

Informacje o podmiotach odpowiedzialnych uwzględniają niemal wszystkie szablony opublikowane 9 grudnia 2024 (wersja 2025), czyli: Szafir, Topaz, One Page Shop, Bursztyn, Opal i Agat. Są one widoczne w dedykowanej zakładce zaraz obok Cech towaru.

W Szablonie Dla Gastronomii nie było potrzeby zmian, ponieważ GPSR nie ma zastosowania do żywności.

 

Zmiany w integracji z Allegro

Aktualizacja Comarch e-Sklep dodała możliwość łatwego przesyłania informacji o podmiotach odpowiedzialnych do Allegro. Na liście podmiotów odpowiedzialnych, w operacjach grupowych, dostępna jest opcja Wyślij do Allegro.

Dodane zostały także opcje seryjnego przypisania producenta do wybranych z listy ofert oraz przypisanie podmiotu odpowiedzialnego do szablonu oferty.

Zarówno dane osoby odpowiedzialnej, jak i producenta można edytować i dodawać w panelu Comarch e-Sklep lub bezpośrednio w serwisie Allegro.

Realizując wymogi GPRS w formularzu oferty możemy także dodać załącznik z informacjami o bezpieczeństwie towaru, o ile będzie to konieczne. W nowym formularzu informacje o bezpieczeństwie uwzględniają opcje:

  • oznacz towar jako bezpieczny do użycia,
  •  uzupełnij informację o bezpieczeństwie ręcznie,
  • dodaj załącznik z instrukcją zawierającą informacje o bezpieczeństwie.

 

Zmiany w integracji CENEO Kup Teraz

Dostosowaniu do wymogów GPSR uległ szablon pliku XML,  w którym udostępniana jest oferta Twojego e-Sklepu do porównywarki cen zgodnie z wytycznymi CENEO. Teraz uwzględnia on automatycznie także dane o podmiotach odpowiedzialnych oraz informacje o bezpieczeństwie, które zostały oddane do produktów uwzględnionych w ofercie CENEO Kup Teraz.

 

Inne zmiany w Comarch e-Sklep z aktualizacji 9.12.2024

Przy okazji grudniowej aktualizacji w Comarch e-Sklep integracja z Allegro Business została wzbogacona o możliwość udzielenia rabatu hurtowego klientom B2B. Zniżki są przyznawane klientom z kontem firmowym w zależności od liczby zakupionych sztuk. Progi zniżek możesz ustalić samodzielnie w cenniku rabatu.

Nowa wersja umożliwia także wyświetlanie domyślnego sposobu płatności kontrahenta na postawie informacji z systemu Comarch ERP. Pozwala to na wyświetlania udostępnionej kontrahentowi domyślnej formy płatności wraz z indywidualnym terminem finalizacji transakcji z systemu Comarch ERP do e-Sklepu.

 

Zachęcamy do niezwłocznej aktualizacji Comarch e-Sklep ze względu na potencjalne konsekwencje wynikające z nieprzestrzegania regulacji GPSR.


Aktualizacja
Powiązane Tagi:
Podziel się:
Góra