Loading...

Comarch e-sklep zmiany z 31.03.2025: nowy szablon B2B i dalsze zmiany w integracjach z EplikPlace i Allegro.

kwi 07, 2025

31 marca premierę miała nowa wersja Comarch e-Sklep. Zapraszamy na przegląd zmian z naszą ekspertką od rozwiązań e-commerce.

Nowy szablon Rubin dla sklepów B2B – na co należy zwrócić uwagę sprawdzając nowy wygląd sklepu

Szablon Rubin, który został wprowadzony w marcowej wersji, jest przeznaczony szczególnie do sklepów prowadzących sprzedaż dwutorowo – zarówno do klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Łączy on w sobie wygodę i prostotę obsługi sklepów B2C z możliwością zaawansowanej obsługi dokumentów, koszyków i list zakupowych niezbędnych w handlu B2B.

Kontekstowe panele boczne

Duża część nawigacji została przeniesiona na rozwijane panele boczne. Ułatwia to poruszanie się po drzewie kategorii, podgląd zawartości koszyków czy listy towarów do zapytania o wycenę oraz profilu klienta.

Czego brakuje w wyszukiwarce kategorii, to podpowiedzi w trakcie wpisywania frazy. Także samo wyszukiwanie odbywa się w obrębie tego samego poziomu drzewa, to znaczy, że mając w sklepie kategorię AGD i subkategorię Lodówki, nie pokaże się ona w wynikach wyszukiwania dla najwyższego poziomu kategorii.

Mało intuicyjne jest także wyjście z listy wyników wyszukiwania – na lewo od ikony lupy pojawia się szary znak „x” który można pomylić z czarnym znakiem „x” zamykającym cały panel. Przy manualnym przeglądaniu drzewa kategorii jest to lepiej rozwiązane za pomocą linku „Wróć do '>kategoria nadrzędna”

Widoki list i towarów

Szablon oferuje trzy widoki listy towarów:

  • kafle, celujące przede wszystkim w wizualna prezentację towaru;
  • kafel rozbudowany, prezentujący także krótki opis, atrybuty i szybkie akcje (dodaj do koszyka, wyceny, porównania);
  • szybka lista, pozwalająca na masowe dodawanie towarów do koszyka lub listy zakupów.

Ciekawą nowością, która pojawiła się na szczegółach towaru są przyklejone paski nawigacyjne pozwalające na szybkie przejścia do interesujących sekcji lub dodanie towaru do koszyka z dowolnego miejsca opisu.

Pływające menu w opisie towaru

Niestety sprawdzi się to głównie przy towarach z bardzo rozbudowanymi opisami, ponieważ przy niewielkiej ilości treści ciągle zmieniające się menu (reaguje na kierunek przewijania strony) wprowadza tylko chaos.

Podobnie jak w innych szablonach na podglądzie szczegółów towaru możemy zaprezentować polecane produkty oraz zestawy. Sekcja opinii klientów została natomiast wzbogacona o statystykę ocen danego towaru i czytelny komunikat zachęcający do dodania opinii.

Koszyk i profil klienta

Aby maksymalnie uprościć proces zakupu, cała jego finalizacja (dane i metoda wysyłki, metoda płatności, zgody formalne) została rozmieszczona na jednej stronie, podobnie jak mamy do czynienia wybranych opcjach szablonu Topaz (B2C).

Jedyne o czym należy pamiętać, to że wyboru koszyka możemy dokonać jedynie z poziomu panelu bocznego wywoływanego odpowiednią ikoną.

Wybór aktywnego koszyka

W porównaniu do szablonu Szafir (B2B) uporządkowaniu uległa strefa profilu klienta, a szczególnie wygląd zestawienia statusu zamówień, gdzie odpowiednimi kolorami oznaczone zostały poszczególne stadia realizacji.

Jeśli sklep ma uruchomioną synchronizację Comarch e-Sklep Sync, z poziomu panelu możliwe jest pobieranie dokumentów (faktury i WZ ) z systemu ERP.

Inne funkcjonalności uruchomione z myślą o obsłudze sprzedaży dla klientów biznesowych, to na przykład możliwość włączenia limitów kredytowych, dodawanie pracowników w profilu klienta, dodawanie opiekuna handlowego dla kontrahenta.

Więcej na temat szablonu Rubin i jego konfiguracji przeczytasz w plikach pomocy Comarch.

Nowości w integracjach

EmpikPlace

W ramach dalszych prac nad integracją dodana została możliwość pobierania zamówień z marketplace i ich pełną obsługę w Comarch e-Sklep. Całe zarządzanie ofertami i sprzedażą może teraz odbywać się z poziomu panelu administracyjnego Comarch e-Sklep.

Dodatkowo wprowadzone zostały opcjonalne operacje automatyczne, które pozwalają na aktualizację cen i ilości dostępnych towarów w ofertach EmpikPlace na podstawie zmian w domyślnym i stanach magazynowych cenniku e-Sklepu

 

Allegro

Dla użytkowników korzystających z Allegro Finanse wprowadzona została funkcja obsługi zwrotu wpłat umożliwiająca szybkie zwracanie środków kupującym. Zwroty realizowane są bezpośrednio z konta Allegro, bez konieczności ręcznego zlecania przelewów, co znacznie ułatwia i przyspiesza całą procedurę.

W ustawieniach integracji Allegro wprowadzony został tez parametr, umożliwiający sprzedaż z preferencyjną stawką VAT 0% dla czeskich klientów firmowych na Allegro.cz Business. Stawka VAT 0% zostanie zastosowana wyłącznie po aktywacji parametru oraz pomyślnej walidacji zamówienia w serwisie Allegro.

W ramach dostosowania do wymogów rozporządzenia GPSR dodana została możliwość oznaczenia towaru jako wprowadzonego do obrotu na terenie UE przed wejściem w życie rozporządzenia i spełniającego wymogi obowiązujące wówczas wymogi bezpieczeństwa.

Wygodną nowością jest także możliwość grupowego wznawiania ofert zamkniętych.

 

Piksele TikTok i Snapchat

Integracja obsługująca z pikselem TikTok i Snapchat, pozwala na śledzenie konwersji i aktywności użytkowników serwisów w sklepie oraz skuteczniejsze prowadzenie kampanii reklamowych w tych serwisach społecznościowych dzięki precyzyjniejszym danym o klientach.

Piksele są obsługiwane w szablonach: Topaz, One Page Shop, Rubin i Topaz.

 

Dalsze zmiany w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep

Raport kondycji e-Sklepu – SEO towarów i kategorii

Nowy raport umożliwia przeanalizowanie stanu SEO dla towarów i kategorii. Chociaż mechanizm nie analizuje czy wprowadzone dane są poprawne, to już sama informacja, czy towar posiada uzupełniony meta opis, meta tytuł i ALT tag dla obrazków daje dobre rozeznanie tego, nad czym trzeba popracować przy optymalizacji sklepu.

Dla łatwiejszej identyfikacji produktów z niepełnymi danymi na liście towarów dodany został filtr „Parametry SEO” ograniczający listę do wpisów bez określonego typu informacji.

Filtr parametrów SEO na liście towarów

 

Należy pamiętać, że edycja  danych SEO z pozycji Comarch e-Sklep  (niezależnie dla produktów i kategorii) blokuje możliwość ich zmiany po stronie ERP o czym informuje odpowiedni banner.  Zwracaliśmy na to szczególną uwagę przy okazji  aktualizacji  z listopada 2024.

Obszar: Towary

Wspomniana lista towarów jest częścią zaktualizowanego obszaru Towary (do tej pory, była zlokalizowana w zakładce Sprzedaż).

W nowej odsłonie zadbano o optymalizację wydajności pracy na dużych katalogach, brak ograniczenia liczby wyświetlanych kolumn pozwalający na dopasowanie widoku do aktualnych potrzeb.

Według twórców to "pierwszy krok do stworzenia kompleksowego centrum zarządzania towarami i kategoriami w jednym miejscu".

Chat ERP w Comarch e-Sklep

Ostatnia aktualizacja dodaje także dostęp do aplikacji ChatERP w panelu administracyjnym.

Niestety, póki co, jego „wiedza” ogranicza się do dokumentacji systemowej, a nie do faktycznej zawartości i konfiguracji sklepu, może być jednak dobrą pomocą w nauce systemu dla nowych użytkowników Comarch e-Sklep.

ChatERP w Comarch e-Sklep


Podziel się:
Góra