Czy do prowadzenia sklepu internetowego potrzebna jest działalność gospodarcza?
Comarch e-Sklep jest dedykowany firmom, które chcą rozszerzyć swoją działalność o sprzedaż w Internecie. Ze względu stopień profesjonalizacji i niektóre zawarte w sklepie mechanizmy handlowe odradzamy to rozwiązanie osobom, które sprzedażą zajmują się dorywczo lub w ramach działalności nierejestrowanej.
Tagi:
Sklep internetowy Comarch ERP jest osadzony w chmurze Comarch i nie wymaga stałego działu IT nadzorującego poprawność działania. Za Automatyczne kopie zapasowe oraz nieprzerwane działanie odpowiada zespół administratorów Comarch. Proces uruchomienia i integracji sklepu z systemem ERP realizowany jest jednorazowo przez Certyfikowanego Partnera Comarch ERP lub może być wykonany samodzielnie w oparciu o obszerną dokumentację Comarch.
Decydując o wyglądzie e-sklepu możesz skorzystać w możliwości jakie daje darmowy, konfigurowalny szablon Topaz (lub nasz zmodyfikowany Profi-Topaz). Możesz też zlecić napisanie całego szablonu sklepu od zera, ma to jednak swoje konsekwencje takie jak koszt, czy konieczność stałego nadzoru nad spójnością.
Comarch e-Sklep działa najlepiej w oparciu o dane definiowane w systemie Comarch ERP. W takiej konfiguracji zapewniona jest spójność i stabilność środowiska przy zachowaniu pełnego przepływu i bezpieczeństwa danych magazynowych i transakcyjnych, Nie ma możliwości, żeby Comarch e-Sklep działał bez wsparcia jakiegokolwiek systemu ERP.
W Comarch e-Sklep wspieranym Comarch ERP XL jest możliwość uruchomienia konfiguratora towaru, jest to jednak funkcjonalność zaawansowana, dlatego przy jej uruchomieniu zalecamy współpraca z profesjonalistami. Opcja dostępna jest jedynie w modelu B2B.
Jako Certyfikowany Partner Comarch mamy kompetencje w obu tych dziedzinach. Możesz śmiało zlecić nam wdrożenie mając pewność, że zajmie się nim zgrany zespół doświadczony zarówno w prazy z ERP jak i e-Sklep.
Systemy Comarch ERP pozwalają na szeroką gamę integracji, jednak część z nich wymaga oprogramowania rozwiązań firm trzecich. Takim rozwiązaniem jest na przykład Baselinker, który pozwala na integrację systemów Comarch ERP z takimi serwisami e-commerce jak Shopper, Shoplo, Shopify czy WooCommerce.
Stawiasz pierwsze kroki w Internecie i martwi Cię ilość tematów do przemyślenia? Na szczęście odpowiedź na pytanie czy trzeba oddzielnie zakładać sklep i stronę www firmy jest prosta - nie trzeba. Dodając kilka podstron do struktury e-Sklepu łatwo przekażesz najważniejsze informacje o Twojej Firmie jego użytkownikom. Dzięki takiemu rozwiązaniu łatwo zachowasz też spójność wizerunku i masz jedno miejsce mniej do logowania.
Przed rozpoczęciem wdrożenia staramy się w wyczerpujący sposób poinformować Cię o zakresie, kosztach i harmonogramie prac, jeśli jednak w trakcie prowadzonych działań uznasz, że potrzebujesz więcej pomocy z naszej strony, przygotujemy oddzielny projekt rozszerzonej współpracy. Co do zasady nie modyfikujemy i nie zmniejszamy zakresu pakietu wdrożenia, masz natomiast prawo rozwiązać umowę na zasadach w niej opisanych.
Licencję Comarch e-Sklep możesz zmienić już po uruchomieniu, jest to mechanizm niezależny, jednak drastyczne zmiany mogą nie współgrać z wprowadzonym już wdrożeniem.
Wersje demonstracyjne zarówno Comarch e-Sklep jak i Comarch ERP Optima aktywne są przez 30 dni. Comarch ERP XT możesz testować do 60 dni lub wystawienia 10 dokumentów. Comarch e-Sale i Comarch ERP-XL nie posiadają otwartej wersji demo.
Zanim zaczniesz sprzedawać w Internecie musisz mieć wykupioną licencję na wybrany typ sklepu oraz ERP. Jeśli zamierzasz korzystać z usług operatorów płatności i integracji z przewoźnikami miej też przygotowane umowy z nimi. Przygotuj też treści, które chcesz zamieścić na stronie, projekty bannerów i zdjęcia produktów. Możesz skorzystać pliku z wytycznymi, który dostaniesz od nas przed przystąpieniem do prac - wdrożenie będzie dzięki temu znacznie szybsze.
Wnioskując z Rozporządzenia Ministra Finansów z 28 grudnia 2021, sprzedając w sklepie internetowym nie trzeba mieć kasy fiskalnej jeśli kwota obrotu z tytułu sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, w poprzednim roku obrotowym lub bieżącym roku podatkowym, nie przekroczyła 20 000 zł.
Dokument zawiera wykaz treści, które należy przygotować przed rozpoczęciem wdrożenia w tym tekstów i grafik (z wskazaniami technicznymi) oraz ogólną, przygotowawczą, listę kontrolną.