Czy potrzebuję własnego działu IT do prowadzenia Comarch e-Sklep?
Sklep internetowy Comarch ERP jest osadzony w chmurze Comarch i nie wymaga stałego działu IT nadzorującego poprawność działania
Za Automatyczne kopie zapasowe oraz nieprzerwane działanie odpowiada zespół administratorów Comarch. Proces uruchomienia i integracji sklepu z systemem ERP realizowany jest jednorazowo przez Certyfikowanego Partnera Comarch ERP lub może być wykonany samodzielnie w oparciu o obszerną dokumentację Comarch.
Wsparcie Partnera Comarch ERP podczas integracji oraz uruchomienia sklepu internetowego znacząco przyspiesza proces wdrożenia. Dzięki naszemu doświadczeniu możemy pomóc Ci w pełni wykorzystać potencjał zarówno sklepu jak i ERP.
Tagi:
Decydując o wyglądzie e-sklepu możesz skorzystać w możliwości jakie daje darmowy, konfigurowalny szablon Topaz (lub nasz zmodyfikowany Profi-Topaz). Możesz też zlecić napisanie całego szablonu sklepu od zera, ma to jednak swoje konsekwencje takie jak koszt, czy konieczność stałego nadzoru nad spójnością.
Comarch e-Sklep działa najlepiej w oparciu o dane definiowane w systemie Comarch ERP. W takiej konfiguracji zapewniona jest spójność i stabilność środowiska przy zachowaniu pełnego przepływu i bezpieczeństwa danych magazynowych i transakcyjnych, Nie ma możliwości, żeby Comarch e-Sklep działał bez wsparcia jakiegokolwiek systemu ERP.
Sprzedając za pomocą narzędzi Comarch e-Commerce nie płacisz prowizji od sprzedaży, nie jest to jednak narzędzie bezpłatne. Na koszt prowadzenia sklepu internetowego składa się, prawdopodobnie ponoszona już przez Ciebie, opłata abonamentowa systemu ERP oraz abonament za usługę Comarch e-Sale lub Comarch e-Sklep.
W Comarch e-Sklep wspieranym Comarch ERP XL jest możliwość uruchomienia konfiguratora towaru, jest to jednak funkcjonalność zaawansowana, dlatego przy jej uruchomieniu zalecamy współpraca z profesjonalistami. Opcja dostępna jest jedynie w modelu B2B.
Decydując się na oprogramowanie Comarch e-Sklep zobowiązujesz się przestrzegać warunków umowy abonamentowej na korzystanie z Comarch e-Sklep oraz Comarch ERP. Dodatkowo na czas wdrożenia obowiązuje Cię umowa, którą zawierasz z nami, a której przedmiotem jest usługa wdrożenia wybranego przez Ciebie rozwiązania e-commerce.
Jeśli brakuje Ci w e-Sklepie możliwości wyświetlania szczególnych danych z Twojego ERP jesteśmy w stanie napisać dla Ciebie rozwiązanie dedykowane zgodne z potrzebami Twojej Firmy
Jako Certyfikowany Partner Comarch mamy kompetencje w obu tych dziedzinach. Możesz śmiało zlecić nam wdrożenie mając pewność, że zajmie się nim zgrany zespół doświadczony zarówno w prazy z ERP jak i e-Sklep.
Mając Comarch e-Sklep możesz obsługiwać w nim także sprzedaż na Allegro, eBay lub Amazon - od wystawienia oferty przez obsługę zamówień po stworzenie szablonów ofert (dla Allegro). Służy do tego jedna z podstawowych funkcjonalności e-Sklepu.
Systemy Comarch ERP pozwalają na szeroką gamę integracji, jednak część z nich wymaga oprogramowania rozwiązań firm trzecich. Takim rozwiązaniem jest na przykład Baselinker, który pozwala na integrację systemów Comarch ERP z takimi serwisami e-commerce jak Shopper, Shoplo, Shopify czy WooCommerce.
Stawiasz pierwsze kroki w Internecie i martwi Cię ilość tematów do przemyślenia? Na szczęście odpowiedź na pytanie czy trzeba oddzielnie zakładać sklep i stronę www firmy jest prosta - nie trzeba. Dodając kilka podstron do struktury e-Sklepu łatwo przekażesz najważniejsze informacje o Twojej Firmie jego użytkownikom. Dzięki takiemu rozwiązaniu łatwo zachowasz też spójność wizerunku i masz jedno miejsce mniej do logowania.
Przed rozpoczęciem wdrożenia staramy się w wyczerpujący sposób poinformować Cię o zakresie, kosztach i harmonogramie prac, jeśli jednak w trakcie prowadzonych działań uznasz, że potrzebujesz więcej pomocy z naszej strony, przygotujemy oddzielny projekt rozszerzonej współpracy. Co do zasady nie modyfikujemy i nie zmniejszamy zakresu pakietu wdrożenia, masz natomiast prawo rozwiązać umowę na zasadach w niej opisanych.
Licencję Comarch e-Sklep możesz zmienić już po uruchomieniu, jest to mechanizm niezależny, jednak drastyczne zmiany mogą nie współgrać z wprowadzonym już wdrożeniem.
Wersje demonstracyjne zarówno Comarch e-Sklep jak i Comarch ERP Optima aktywne są przez 30 dni. Comarch ERP XT możesz testować do 60 dni lub wystawienia 10 dokumentów. Comarch e-Sale i Comarch ERP-XL nie posiadają otwartej wersji demo.
Zanim zaczniesz sprzedawać w Internecie musisz mieć wykupioną licencję na wybrany typ sklepu oraz ERP. Jeśli zamierzasz korzystać z usług operatorów płatności i integracji z przewoźnikami miej też przygotowane umowy z nimi. Przygotuj też treści, które chcesz zamieścić na stronie, projekty bannerów i zdjęcia produktów. Możesz skorzystać pliku z wytycznymi, który dostaniesz od nas przed przystąpieniem do prac - wdrożenie będzie dzięki temu znacznie szybsze.
Wnioskując z Rozporządzenia Ministra Finansów z 28 grudnia 2021, sprzedając w sklepie internetowym nie trzeba mieć kasy fiskalnej jeśli kwota obrotu z tytułu sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, w poprzednim roku obrotowym lub bieżącym roku podatkowym, nie przekroczyła 20 000 zł.
Tu mówimy wprost: tak. Comarch e-Sklep przeznaczony jest dla firm, małych lub większych, które chcą się rozwijać. Jeśli Twój pomysł na sklep to działalność nierejestrowa po godzinach, to niestety musimy odradzić Ci to rozwiązanie.
Nie, cenniki pakietów wdrożenia nie uwzględniają cen licencji. Są one traktowane niezależnie od kosztów oprogramowania, które chcesz wdrożyć.
Jest to czas przeznaczony na prace konfiguracyjne w Comarch e-Sklep/e-Sale i ERP, które wykonujesz samodzielnie przy wsparciu telefonicznym naszego specjalisty (na przykład ze względu na wykorzystanie danych bankowych, poufnych itp) oraz wsparcie merytoryczne w trakcie prac wdrożeniowych (uzupełnienie brakujących informacji).
Dokument zawiera wykaz treści, które należy przygotować przed rozpoczęciem wdrożenia w tym tekstów i grafik (z wskazaniami technicznymi) oraz ogólną, przygotowawczą, listę kontrolną.